Як відкрити міні-пральню: чек-лист від експертів Nova Kolor • Нова Колор
Підтримати ЗСУ Спецрахунок від НБУ

Як відкрити міні-пральню: чек-лист від експертів Nova Kolor

Пральня – досить прибутковий і затребуваний бізнес. В Україні ринок побутових послуг тільки формується і конкуренція на ньому досить невелика. Якщо в Європі та США такі компанії обслуговують близько 50 тисяч жителів, то у нас до 10 -15 тисяч на залежності від регіонів. Потенціал розширення у ринку дуже високий, тому зараз саме час запускати власний бізнес на пральні та напрацьовувати постійних клієнтів.

Давайте докладніше розберемося, які адміністративні перепони доведеться подолати для запуску своєї справи. А також підрахуємо, скільки і якого устаткування буде потрібно для початку роботи.

Реєстрація бізнесу

Перший етап – державна реєстрація. Такий бізнес як пральня не вимагає спеціальної ліцензії або відкриття компанії. Цілком достатньо оформити ФОП і платити невеликий єдиний податок. Друга група оподаткування дозволить працювати без касового апарату при річному обороті до 1 млн. Грн. і до 1,5 млн з апаратом, але без збільшення ставки.

Зареєструвати ФОП сьогодні можна навіть через інтернет на сайті Міністерства Юстиції online.minjust.gov.ua. Для цього буде потрібно виконати 5 простих кроків:

  1. отримати ЕЦП;
  2. вибрати КВЕД. Ми рекомендуємо КВЕД-2010: Клас 96.01 «Прання та хімчистка текстильних і хутряних виробів»;
  3. в розділі «Реєстрація бізнесу» на сайті Мін’юсту пройти просту процедуру реєстрації;
  4. підписати всі запропоновані документи;
  5. зареєструвати книгу обліку.

Після цих формальностей можна переходити безпосередньо до розвитку бізнесу.

Аналіз конкурентів і пошук приміщення

Відкриття пральні повинно починатися з детального вивчення ринку і конкурентів. Основою успішної роботи є вдале місце розташування. Якщо поруч є ваша потенційна аудиторія – значить, бізнес буде приносити дохід.

Яке розміщення можна вважати вдалим:

  • поруч з гуртожитками, де багато приїжджих і є проблеми з пранням свого білизни;
  • біля великих готелів, хостелів, фітнес-залів, мед-центрів, ресторанів. У таких закладів постійно накопичується багато брудної білизни і з ними легко домовитися про взаємовигідну співпрацю;
  • в центрі великого спального району. Незважаючи на те, що у всіх є побутові пральні машини, вони погано справляються з пранням великих пледів, пуховиків і подушок. Ваша техніка без праці поверне свіжість і охайний зовнішній вигляд цих речей.

Прораховуючи бізнес-план міні пральні обов’язково потрібно оцінити, які конкуренти знаходяться по сусідству. Варто уважно розібрати їх цінову політику, технології чистки і рівень сервісу. Ви обов’язково знайдете недоліки, яких в своєму бізнесі потрібно уникнути.

У місцях, які ідеально підходять для ведення справ, потрібно уважно шукати приміщення. Вимоги до нього досить жорсткі:

 

  • цокольний або перший поверх будинку, з висотою стель не нижче 3 метрів;
  • стіни і перегородки стійкі до підвищеної вологості і шуму. Якщо такого немає, доведеться самостійно виконувати міжповерхові звукоізоляцію і укладати керамічну плитку;
  • ефективна припливно-витяжна вентиляція;
  • роздільна «брудна» і «чиста» зони. Білизна повинна йти як по конвеєру і не перекидатися в різні кути приміщення;
  • наявність централізованого холодного водопостачання та працює каналізація.

 

Проект розміщення обладнання

Коли приміщення знайдено, переходимо до наступної задачі – проектування. Грунтуючись на бізнес-плані пральні та розрахункових нормах завантаження, необхідно детально розпланувати розміщення обладнання. Типовий проект можна отримати від свого дистриб’ютора, однак він не допоможе виконати всі узгодження з контролюючими органами.

Краще рішення – звернутися в проектне бюро. Фахівці цієї компанії за 5-10% від вартості технічного оснащення розроблять рішення і узгодять його з:

  • пожежною охороною;
  • екологічною службою;
  • архітектурним бюро;
  • водоканалом;
  • газовиками;
  • електромережами;
  • і місцевими чиновниками.

Процедура затвердження проекту зазвичай розтягується на кілька місяців, тому час на установку і налагодження для швидкого запуску у вас точно буде.

Закупівля необхідного обладнання

Вибрати техніку потрібно ще на етапі технічного проекту, адже тут є дуже багато нюансів. На ринку існують прилади з різною технологією нагріву: газової, електричної або парової. Залежно від цього буде визначати стратегію узгодження у всіх інстанціях.

Електричні машини найпростіші і популярні. Однак їх ККД не дуже високий, тому витрати на енергію будуть дуже серйозними. Газові пральні та сушильні машини набагато вигідніше в утриманні, але їх первісна вартість в півтора-два рази вище електричних аналогів. Виходячи з цих даних, формуємо остаточний бізнес-план пральні та йдемо вибирати техніку.

Промислові пральні машини

Найголовнішим приладом в цій справі є пральна машина. Професійні моделі можуть працювати в циклічному режимі в кілька змін. За восьмигодинний робочий день вони виконують 6-7 циклів, і їх продуктивність прив’язана саме до цього показника. Якщо техніка має максимальне завантаження в 10 кг, то за зміну вона випере 60-70 кг білизни.

Раніше промислові пральні машини погано віджимати білизну, так як мали низьку швидкість віджиму. Через це доводилося додатково купувати центрифуги, які знижували відсоток залишкової вологості до необхідного для сушіння рівня.

Сучасні середньо- і високошвидкісні машини позбавлені цього недоліку. Наприклад, професійна пральна машина Unimac NF3JS розганяється до 1200 оборотів і віджимає навіть краще, ніж окрема центрифуга. Така можливість дозволяє:

  • заощадити час на етапі прання;
  • зменшити ручну працю на виробництві;
  • знизити на 10-15% енерговитрати.

У проекті пральні обов’язково потрібно продумати розстановку машин таким чином, щоб вони були максимально близько до зони брудної білизни. Ідеальний варіант – конвеєрне розташування, при якому речі надходять по ланцюжку і передаються від одного цеху в інший.

Сушильна техніка

Сушильна техніка – найенерговитратніший елемент виробництва чистої білизни. Щоб випарувати вологу, що залишилася після прання, доводиться витрачати газ або цінну електрику. Газ використовувати вигідніше, але не завжди є можливість його підключити.

Якщо ви можете встановити тільки електросушку, ми рекомендуємо вибирати моделі з тепловим насосом. Принцип роботи у них схожий з кондиціонером:

  1. нагріте сухе повітря подається в камеру і відбирає вологу у одягу;
  2. після цього волога конденсується і відводиться в каналізацію;
  3. речі після машини можна відразу відправляти на прасування або складувати.

При такому варіанті роботи електрика витрачається тільки на компресор і допоміжні системи, чим забезпечується економія в 200-300%.

Цех прасування і відпарювання

Для фінішної обробки білизни потрібен прасувальний прес або каток. З його допомогою легко прасувати пряму білизну і великі речі. Для дрібного прасування фасонної білизни доведеться купити парову праску або спеціальну прасувальну станцію. Завдяки пару боротьба зі складками відбувається швидко і без шкоди для тканин.

Найтехнологічнішим обладнанням даного цеху може стати прасувальний манекен. Потоками нагрітого повітря він висушує і розгладжує сорочки, светри, куртки і навіть штани.

Організація прийому і зберігання речей

Під час проектування пралень варто подумати і про створення шаф і вішалок для складування і видачі одягу. Найпростіший варіант – невелика шафа з стулками. У ній речі будуть надійно захищені від вологості. Крім цього потрібно дуже багато індивідуальних вішалок, щоб акуратно розвішувати фасонні речі.

Стартові вкладення

Головне питання, яке хвилює всіх початківців бізнесменів, скільки буде коштувати відкрити пральню? Основна стаття витрат – обладнання. Вибравши необхідну техніку, ми можемо досить точно оцінити майбутні витрати. Наприклад, для невеликої прачки продуктивністю 80 кг / зміну, витрати будуть наступними:

  • професійна пральна машина, наприклад, UNIMAC NF3JS – від 2200 євро;
  • сушильна шафа цього ж бренду на 16 кг UNIMAC DC16 – від 2000 євро;
  • прасувальний апарат – від 1500 євро;
  • прасувальний стіл – від 500 євро;
  • праска з парогенератором – 1000-1200 євро;
  • візки для білизни – від 300 євро;
  • шафа для зберігання готових речей – 200-300 євро.

Разом, міні-пральня під ключ обійдеться за приблизними підрахунками в районі 7700 євро. Паралельно зі збільшенням продуктивності, зростає і бюджет. Цех, здатний видавати до 500 кг чистої білизни за зміну, обходиться в районі 40 000 євро.

Поточні витрати

Після запуску проекту виникнуть додаткові постійні витрати, які також сильно впливатимуть на рентабельність бізнесу. Давайте пройдемося по ним детальніше.

Закупівля витратних матеріалів

Щоб точно оцінити, скільки коштує відкрити пральню, потрібно врахувати витрати на покупку витратних матеріалів. В першу чергу це пральний порошок. Середня витрата хімії – 40 г / 1 кг білизни. В нашій міні-пральні на 80 кг в добу буде йти близько 3,2 кг. Вартість 1 кг в середньому 100 грн.

Додатково потрібно купувати:

  • зм`ягшувателі;
  • ароматизатори;
  • підсилювачі кольору;
  • засоби для кольорових і ч/б тканин.

Додаткових витратних матеріалів потрібно небагато, проте коштують вони досить дорого. В середньому за ціною обходиться це так само, як і порошок.

Найм і навчання персоналу

У невеликій пральні з завантаженням в 80 кг цілком може працювати одна людина. На початковому етапі це можна робити самостійно, або найняти фахівця навіть без досвіду. Однак в компаніях, які виросли до 400-500 кг / добу, необхідно мати штат з 4-5 співробітників. В їх навчання обов’язково потрібно вкладати гроші і час.

Як це може відбуватися:

  1. майстер-класи від фахівців інших компаній;
  2. навчальні семінари від виробників техніки;
  3. зрізи знань з керівництвом;
  4. регулярні наради і контроль якості роботи.

У великих цехах працює кілька десятків машин з різними циклами і функціоналом. У них потрібно добре орієнтуватися, щоб не зіпсувати речі в процесі прання. Помилка персоналу може сильно вдарити по вашій репутації, тому економити на навчанні точно не варто.

Маркетинг і залучення клієнтів

Пральня з нуля – це складно, але цікаво. Щоб цей бізнес працював і приносив прибуток потрібно постійно займатися залученням клієнтів і встановленням нових зв’язків. Власник або уповноважений співробітник повинен обійти всі громадські заклади в окрузі, що замовляють послуги прання, і запропонувати їм свою допомогу. Мінімум 10% з усіх обов’язково перейдуть до вас на обслуговування. З рештою можна працювати, пропонуючи більш вигідні умови, ніж у конкурентів.

Сучасна пральня повинна мати сайт і активні соцмережі. На сайті потрібна інформація про послуги і актуальний прайс-лист. У соціальних мережах можна ділитись інсайдами своєї роботи і проводити цікаві акції.

Стартуйте, розвивайтеся і виходите в стійку прибуток. Вдалої роботи!